KNNV Beleid omgangsregels, werkwijze vertrouwenspersoon en klachtenprocedure

Vertrouwenspersonen van de KNNV

Binnen de KNNV vinden we dat we met respect met elkaar moeten omgaan. We hebben daarvoor omgangsregels opgesteld. Soms komt het helaas voor dat het gedrag van een ander te ver gaat. En dat jij je daardoor niet meer veilig voelt binnen je vereniging/afdeling. Wanneer jij last hebt van het gedrag van een ander is het advies: praat er in ieder geval over! Dat kan met een ander lid van de vereniging of met het bestuur. Maar je kan ook terecht bij een van de vertrouwenspersonen. Bij hen kun je terecht met vragen die je niet gemakkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Dit geldt voor alle leden, vrijwilligers en ouders.
Daarbij: snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, maakt dat deze niet verergert en dat herhaling wordt voorkomen.

De vertrouwenspersonen van de KNNV zijn:
Tineke Hirschler en Willem Jan Hoeffnagel

Contact: vertrouwenspersoon@knnv.nl

Wellicht kan je hier verder: