CURSUS WILDE PLANTEN KNNV-ARNHEM – Voorjaar 2024

Heeft u zich ook wel eens afgevraagd hoe een bloem heet, die u langs de kant van de weg ziet staan?

De afdeling Arnhem van de KNNV organiseert al ruim 40 jaar jaarlijks een determinatie cursus. Hier leert u, met behulp van een flora, zelf de naam van wilde planten vinden. U leert heel wat plantenfamilies kennen en vooral met veel oefening determineren. Daarnaast komen ook andere onderwerpen aan bod zoals: de bouw van planten, de voortplanting, de relatie met insecten en de systematiek. Verder is er ruimte voor bewondering en verwondering.

De cursus wordt gegeven op 9 woensdagavonden van 19.30 tot 22.00 uur in de periode 27 maart – 5 juni, en 3 excursies op de zaterdagmorgen op 13 april, 11 mei en 1 juni. Tijdens de excursies bezoeken we plekken met een voor Nederland bijzonder rijke flora.

De cursus wordt gegeven in het Arentheem College, Thomas a Kempislaan 25, 6822 LR Arnhem. De cursus is 65,00 euro voor IVN of KNNV-leden en 70,00 euro voor niet KNNV-leden. Bij deze prijs is een uitgebreide syllabus inbegrepen.

Als flora gebruiken we de 13e druk van de KNNV-uitgave: “Veldgids Nederlandse Flora” van Henk Eggelte, kosten €45,-. Verder zijn nodig een loep (vergroting 10x) en een spits pincet. De Flora, loep en pincet kunnen via de cursus worden besteld.

Ook krijg je gratis toegang tot de online Basiscursus Flora van stichting Floron.

Inlichtingen en aanmeldingen: secretaris@arnhem.knnv.nl.

foto Wil Wamelink.